Naluri Isteri Kadang-Kadang Betul, Namun Apabila Mengucapkan Sesuatu Berhati-Hatilah

Aku xde masalah rumahtangga pon admin cm saja nk brcerita kisah aku ngan laki aku…aku ngan laki aku kawin muda umo aku 19 suami 22….maklum je la bila kawin muda ni awal2 tu susah la idup…mula2 tu aku keje tp bila pregnant da masuk 6 bulan dia suruh aku rehat xbg keje…aku ni risau takut2 kewangan sesak bila sorg keje tp dia kata aku jgn risau pasal duit biar dia sorg je risau…sebelom dia g keje mmg dia tggl duit kat aku kenkadang aku tngok dlm wallet dia ade 2 ringgit je…sian laki aku…pny la xnak bg aku risau

Pastu aku pon bsalin ank pompuan kitorg yg muka comel mcm ayah dia…hmmm penat aku mngandung beranak dia nk jugak ikut muka ayah dia haha..masa lam pantang aku dok ngan mak aku…tp semua laki aku buat dari masak..mandikan aku..siapkan air mandi…mak aku sruh dia cari daun2 utk masuk lam air mandian tu yg aku nk tergelak abih sekali ngan ulam2 dia campak lam baldi tu…sepanjang 40 hari aku pantang dia la yg pakaikan barut perut kat aku sbb die taw aku ni jenis malas nk pakai sdri kalau pakai pon longgar2 je..rasa mcm dilayan mcm puteri raja dah haha

Bila anak aku besar skit umur 8bulan aku stat keje balik…tu pon nk keje awal lg tp aku sruh dok umah dulu biar sihat betul…aku keje ptg smpai mlm…laki aku ptg dah ade kat umah..ptg tu dia ambik anak kt pengasuh…kdg2 aku xsempat nk masak dia masak sbb kitorg ni jenis xmakan kat luar maklumlah jimatkan…masak lauk mana ade lam peti je…yg aku xtahan kalau laki aku ni masak dia suka buat kombinasi pelik2…mcm ayam masak merah tp letak maggi…aku lg suka kalau dia grg ikan pastu cicah budu je huhu…dah la merajuk kalau xmkn die masak..comel je laki aku..kalau aku sempat masak tggl kat dia…aku balik msti dia ckp trima kasih masak utk dia hari ni…

Bnyk sgt kenangan manis yg aku ingt kalau aku tulis semua mmg xkan habis…aku cuba jugak ingt kenangan pahit kitorg tp mcm terdelete sbb aku ingt yg elok je pasal dia…dia…suami aku yg aku cinta dah pergi meninggalkan aku dan ank kami…dia terbabit dlm kemalangan jalanraya dan meninggal serta merta…aku patut dah dpt agak dia sweet sgt hari2 sebelum dia meninggalkan aku….waktu aku dok dapur dia dtg dari belakang dan peluk aku…dia bgtaw yg dia syg sgt aku…dia xkan dpt hidup ngan org lain selain aku…Allah…Ya Allah…kalaulah dia kemalangan dan lumpuh aku sanggup jaga dia asalkan dia masih dgn aku…cinta hati aku dah tinggalkan aku…aku rasa dah mcm xmampu nk teruskan hidup ni tanpa dia…hidup aku kosong…betul kata org rindu pada org yg xde ni sakit sbb kita xboleh tengok…xboleh ckp ngan dia…xboleh peluk dia…sakit hanya Allah yg tahu..sekarang ni aku dah cuba menerima kenyataan yg suami aku dh pergi utk selama lamanya…dah 2tahun yg brlalu…

SUMBER :KRT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *