walnya Dia Ditertawakan Kerana Pasang Pagar Air Di Rumah Namun Setelah Melihat Hasilnya Semua Orang Kagum

Pada bulan Jun lepas, bandar Texas Amerika syarikat mengalami hujan yang lebat dan berpanjangan. Penduduk setempat merasa bimbang dengan hal tersebut. Mereka bimbang b@njir akan melanda bandar tersebut dan menengg@lami semua rumah.

Kerana bimbang akan hal itu, salah seorang penduduk disana mendapat sebuah idea yang cukup unik. Lelaki tersebut akan memagari rumah mereka dengan pagar air.

Demi merealisasikan idea pagar air yang dimasukan dalam getah paip ini, keluarga tersebut menghabiskan modal sehingga 111 juta.

Pada awalnya semua jiran disana naik hairan dengan apa yang dilakukan lelaki itu dan mentertawakannya.

Mereka mengganggap apa yang dilakukan lelaki itu sangat tak berguna, “memangnya air boleh menahan air?”, kata salah seorang jirannya.

Pagar air ini sering disebut dengan Aqua DAM, berbentuk seperti tabung dari getah paip yang diisi dengan air. Dan beberapa lama setelah hujan terus melanda, akhirnya hal menakjvbkan terjadi.

Apa yang dirisaukan penduduk benar-benar terjadi. Bandar Texas ternyata benar-benar dilanda b@njir besar yang menengg@lami banyak rumah.

Namun hal men@kjubkan terjadi di rumah lelaki itu. Yang mana ketika semua penduduk akan dipindahkan,namun halaman rumah lelaki itu kering tak ada air yang masuk ke kawasan rumahnya sehingga membuat jiran yang sebelumnya mentertawakannya menjadi kagum.

Ternyata pagar Aqua Dam itu mampu menahan arus air yang kuat sehingga membuat air banjlr tidak boleh masuk ke rumah lelaki itu. Meskipun kawasan tersebut dilanda banjir besar, rumah lelaki itu tetap aman sentosa akibat idea uniknya.

Ia mengaku meskipun memerlukan belanja yang banyak, ia tetap senang karena mampu menyelamatkan aset di rumahnya yang lebih besar.

Kadang idea yang dirasa cukup aneh boleh memberikan manfaat yang sangat berguna! Jadi jangan pernah meremehkan idea kreatif kawan kalian ya..

Perlu kalian ketahui juga, genius seperti Albert Einstein awalnya juga dianggap gil@ dan ditertawakan.

Sumber : opera

Tonton Video Dibawah:

Kredit : KL Viral via papejee.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *